Straelen und Walbeck 22-24/11/'19 (Niederrhein)

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Straelen und Walbeck 22-24/11/'19 (Niederrhein)

Bericht door Patrick & Carla »

Afbeelding

vrijdag 21 november '19

Droog, fris en matig zonnig waren de weervoorspellingen voor dit weekend. Dus na het werk waren we weg naar de Niederrhein in Duitsland. Deze keer planten we ons neer in Straelen, hier zijn we nog eens geweest in 2014. De moment dus om nog eens terug te gaan.
We installeren er ons op de stelplaats aan het zwembad en na iets gegeten te hebben gaan we een bezoekje brengen aan de vrienden die hier iets voor ons aangekomen zijn.
Na een leuke avond riep klaas vaak ons tot de orde en kropen we ons bedje in.

zaterdag 23 november '19

Afbeelding

Vandaag sliepen we uit, het is zo de tijd van het jaar om lekker lui in je bed te blijven hangen. De blaadjes zijn zo goed als van de bomen gevallen en langzaam maar zeker kondigt de winter zich aan, al zou je het vandaag niet zeggen met de 9° van vandaag tegenover de vriestemperaturen eerder deze week. Bokkesprongen waar niemand meer aan uit kan en dan word het maar op de opwarming van de aarde gestoken.
In de voormiddag wandelen we nog naar het kleine stadje dat op 10 minuten wandelen ligt en snuisteren we er wat rond.

Afbeelding Afbeelding

Klein maar mooi hier met leuke steegjes, een marktplein en wat historische gebouwen en dat in een autoluw centrum. De moeite om eens te bezoeken.

Afbeelding Afbeelding

Wat inkopen, koffie en chocolademelk verder waren we weer onderweg naar de moby. Daar namen we ons middageten, rusten een beetje en rond 14.30u waren we weg naar Walbeck dat op 6 km van Straelen lag. Een klein maar fijn historisch grensdorpje met veel bossen er rond, maar het dorpje bezoeken is pas voor morgen.

Afbeelding

We plaatsen ons hier op de stelplaats aan het freibad en genieten er van de laatste lichtstralen. Nu korten de dagen echt wel hard en we zijn er nog niet vanaf, nog een dikke 4 weken eer ze weer lengen, we kijken er halsreikend naar uit.
Nog het avondmaal nemen in de moby, een slaapmutsje bij de vrienden schoot er deze keer over. Ik was niet 100 % in orde en had lichte koorts. Dus meer dan op tijd mijn bed in om wat uit te zieken
De dag had weer gevlogen.

zondag 24 november '19

Afbeelding

De klok was helemaal rond geweest voor ik mijn bed uitkwam, maar het had geholpen. We voelden ons een heel pak beter maar wel een beetje een stijve rug van meer dan 12u in mijn bed te liggen.
Een lekker ontbijt en rond 11u waren we weg voor een wandeling van een 6km door de grensstreek. De bossen zijn hier nog in volle kleur wat het een aangenaam uitzicht gaf.

Afbeelding Afbeelding

Het schloss Walbeck was ook mooi om te zien maar natuurlijk enkel van buiten want het is in privéhanden en word uitgebaat als een soort hotel/belevingstuin.

Afbeelding Afbeelding

We wandelen er door een grensstreek die vergeven is van de Vennen. Echt wel zeer mooi hier om de benen eens te strekken.

Afbeelding

Tegen 13u waren we terug aan de moby.
Je kan de gpx-track downloaden op MRA en op G-Ti
Snel een boterham eten om daarna eens te gaan kijken in het kleine Walbeck.
De steprather Mühle is een mooie bezienswaardigheid in het dorpje.

Afbeelding

We dronken in een plaatselijke stube nog een koffie voor we terug naar de moby gingen.
Eénmaal daar deden we onze service, namen we afscheid van de vrienden en keerden we huiswaarts.
Het weekend was weer gevlogen zoals altijd als het leuk is.



Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie