Herfstvibes in Nederlands Limburg 7-10/11/'25

Patrick & Carla
Beheerder

Herfstvibes in Nederlands Limburg 7-10/11/'25

Bericht door Patrick & Carla »

vrijdag 7 november '25

Ze geven en droog herfstweekend met kans op een beetje zon. Wel wat frisser met dat kun je jezelf op kleden. Nog eens tijd om met de camper weg te gaan.
De vrouw kan nog niet mee want haar mama heeft nog een beetje verzorging nodig, maar gelukkig is het wel aan het korten.
Ik vertrek na het avondeten naar onze Noorderburen en plaats me daar iets na 20u op camperplaats Roerdalen in Sint Odiliënberg.
Na installatie deed ik niets meer buiten wat relaxen, al de rest zal voor morgen zijn.

zaterdag 8 november '25

Bij het ontwaken word ik begroet door het zonnetje en dat vind ik helemaal niet erg.
De beloofde zon is aanwezig en we zien wel hoelang ze blijft.
Koffie zetten, broodjes bakken en na mijn lekker ontbijtje haal ik de fiets uit de garage.
Iets na 10u zit ik in het zadel en ben ik op weg om te genieten van de herfstkleuren op deze zonnige dag
In Monfort hou ik even halt aan het kasteel, het is wel niet meer open om te bezoeken in deze tijd van het jaar maar het lijkt me wel leuk. Vooral de kasteeltuin is de moeite. Van uit de lucht dan toch, want het is vandaag gesloten.

Afbeelding

In Nederland fietsen is echt wel top. Mooie fietswegen met degelijke ondergrond, in de meeste gevallen gescheiden van het autoverkeer. Ze kunnen er bij ons nog wat van leren. In het Belgische Limburg en de Antwerpse Kempen zijn ze al zo ver, nu de rest van ons Belgenland nog.
De herfstkleuren geven een extra dimensie aan de omgeving en de zon doet nog altijd zijn best om ons te verblijden en dat vinden we helemaal niet erg.

Afbeelding

Af en toe een stopje met zicht op de Maasvlakte en Roermond kwam al snel in zicht.
In het centrum ga ik niet kijken. Veel te druk in deze tijd van het jaar en ook het outlet centrum barst van de mensen met de feestdagen in het verschiet.
Ik geniet op verschillende plaatsen wat aan de oevers van de Maas en neem ook eens een kijkje aan die gekke gedraaide toren die er de naam Manhattan hebben gegeven.

Afbeelding

Ik laat het me allemaal welgevallen en geniet met volle teugen. Er was ondertussen wel meer bewolking komen opzetten maar de zon kwam toch nog regelmatig piepen.
Tegen 15u was ik terug aan de camper waar ik al mijn gear binnen zet om dan koers te zetten naar de bakker voor wat lekkers voor het vieruurtje.
De GPX-track van deze fietstocht van ongeveer 40km kan je downloaden op MRA, G-Ti en Wikiloc.
Ondertussen waren er ook wat vrienden geland waarmee we een gezellig samenzijn hadden tot het tijd werd om elk zijn bed in te kruipen.
Een fijne zonnige herfstdag die ze niet meer afnemen.

zondag 9 november '25

Vandaag was het iets grijzer bij het ontwaken maar er beloven zonnige momenten voor de namiddag. We zullen wel zien als het zover is maar hopelijk hebben ze gelijk want in de namiddag heb ik een wandeling gepland naar de Basiliek aan de andere zijde van het dorp.
Eerst ontbijten en daarna wat relax aan.
Met de buurman nog even naar de bakker in de voormiddag voor wat extra beweging en ook voor wat broodjes voor deze middag.
Rond 13u zijn we dan weg voor een kleine luswandeling die gedeeltelijk door het bos en het dorpje gaat met en ze komt ook voorbij de Basiliek, die jammer genoeg alleen tijdens de lente en zomer zondags te bezoeken is.

Afbeelding

Van hieruit gaat het door het dorpje richting de windmolen van Verbeeck maar ook die is momenteel niet te bezichtigen in deze tijd van het jaar. Alles zit jammer genoeg in laagseizoen modus.

Afbeelding

we passeren nog even aan de supermarkt en dan gaat het terug richting de camper waar we na 5,5km terug aankomen.
De GPX-track van de wandeling kan je downloaden op MRA, G-Ti en Wikiloc.
Nog even buiten buurten om daarna het avondmaal te prepareren in de camper en voor het slapengaan nog een kleine poussecafé met de buurman.

maandag 10 november '25

Vandaag werden we weer getrakteerd op een zalig herfstzonnetje, tijd dus om nog een klein fietstochtje te doen van 21km voor we straks weer huiswaarts keren met de camper.
Maar eerst ontbijten natuurlijk, broodjes bakken, koffie zetten met vers gemalen bonen. Een vaste traditie bij de camperuitjes en dat vinden we helemaal niet erg.
Deze keer gaat de fietstocht richting Herkenbosch en Vlodrop en ook aan deze zijde zijn er hele mooie plaatsjes te ontdekken.

Afbeelding

Een leuk stopje is de windmolen Sint Bernhard. Natuurlijk niet open in deze tijd maar desondanks echt weer mooi om zien.

Afbeelding

In Vlodrop zijn enkele leuke drankgelegenheden maar natuurlijk zijn die op een maandag gesloten, niets aan te doen. Gelukkig hebben we een flesje water bij waar we ons aan kunnen laven.
Eén van de de werken van barmhartigheid zullen we zelf moeten doen en nadat de dorst gelest was ging het terug richting de camper waar ik rond 13u aankwam.
De GPX-track van de fietstocht kan je downloaden op MRA, G-Ti en Wikiloc.
Nog iets eten en dan op een gezapig tempo alles vertrekkensklaar maken en na afscheid van de buren was ik rond 15u onderweg naar huis.
Een mooi en zonnig herfstweekend dat voor herhaling vatbaar was.

Klik op deze link om het fotoalbum te bekijken

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie