Haute-Sûre Forêt d’Anlier 25-27/6/'21

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Haute-Sûre Forêt d’Anlier 25-27/6/'21

Bericht door Patrick & Carla »

Afbeelding
Château Du Pont D’Oye

vrijdag 25 juni '21

We zijn ondertussen al weer eind juni. Tijd vliegt zeggen ze, zelfs in de bizarre tijden waarin we ons nu bevinden.
We mogen zelfs weer een beetje beginnen dromen van uitstapjes naar het buitenland. Het buitenland moet nog even wachten voor ons, we houden het nog op ons Belgenlandje maar lang zal het nu niet meer duren eer we toch een tripje over de grens maken. We gaan er geen maand meer mee wachten, maar nu houden we het toch nog op een weekendje richting het zuid-oosten van ons land.
De weerkaarten geven hier het meest kans op droog weer en daar gaan we dus naartoe.
We kunnen pas laat vertrekken en iets na 22u komen we aan op onze bestemming in Habay-la-Neuve waar we een plaatsje vonden niet zo ver van het centrum.
Na installatie nog even bijpraten met de vrienden waarmee we hadden afgesproken en nog voor de klok 12 sloeg lagen we te ronken in ons bedje.

zaterdag 26 juni '21

Vandaag slapen we uit, we komen pas ons bed uit rond kwart voor negen.
Koffie maken, ontbijten, wat luchtfoto's maken en wat moeten is alles wat we in de voormiddag deden.

Afbeelding
Habay-la-Neuve

Rond 12.30u waren we dan weg voor een wandeling naar een paar wijers en kastelen hier in de buurt.
Mooi wandelen hier tussen de bomen en eigenlijk veel aangenamer dan we eerst dachten. Zo zie je maar dat er nog steeds verrassingen zijn ondanks dat we al op heel veel plaatsen terecht gekomen zijn.

Afbeelding
Étang de la Fabrique

Er zijn hier echt wel wat mooie zaken te zien in dit onbekende plekje, zoals het kasteel van Pont D’Oye.

Afbeelding
Château Du Pont D’Oye

Via wat brugjes en moerasgebied komen we terecht in het park waar we ons op een terras settelen om iets te drinken. Nog eens een tango om te drinken was wat ik bestelde en dat was weer lang geleden. De dienster had al zin om te dansen na de bestelling van de tango maar dat zag ik dan weer niet zitten. Zie dat ik op haar tenen zou staan want dansen is mijn dada niet. Desalniettemin mooi hier.

Afbeelding
Étang Du Châtelet

Na onze pauze nog even door het dorpje voor we weer naar de camper terugkeerden. De gpx-track dan je downloaden op MRA en G-Ti.

Afbeelding
Église Saint-Nicolas

Aan de moby genoten we van de zon en een gezellig samenzijn. De 'icecream car' had nog een goede klant aan ons en tegen dat het donker was gingen we naar binnen om de rest van de avond daar door te brengen tot we gingen slapen.

zondag 27 juni '21

Afbeelding
Vingerhoedskruid

Na het ontwaken doen we alles op een rustig tempo en rond 10u zijn we weg voor een kleine wandeling naar Habay-la-Vieulle.

Afbeelding
Rivier La Rulles

De wandeling brengt ons weer langs verschillende wijers die dit natuurreservaat rijk is. We zouden hier namelijk in het natuurpark "Haute-Sûre Forêt d’Anlier" zijn. Een mooie beboste streek hier die ons aangenaam verrast heeft.

Afbeelding
Waterval aan de Étang de la Trapperie

Onderweg komen we ook weer een kasteel tegen dat in 1857 gebouwd is door een rijke industrieel die tevens burgemeester van Luik was. De tijd dat het gewone volk overgeleverd was aan de genade van de rijken. Gelukkig is die tijd al lang voorbij...... Of niet???

Afbeelding
Château de la Trapperie

We wandelen nog wat verder en waren al snel in Habay-la-Vieille waar we ons neer vleien op het enige terras dat het dorpje rijk was.

Afbeelding
Église Saint-Étienne

Na ons natje ging het land dezelfde weg terug. We hadden vandaag geen zin in een luswandeling want die zou te lang worden en aangezien ik zelf genezende ben van een ontsteking in mijn teengewricht zou een lange wandeling dat geen goed aan doen. Ik had gisteren al wat problemen op de terugweg en wilde vandaag niks forceren. Maar desondanks dat was ook de omgeving aan deze kant een fijne verrassing. De gpx-track kan je downloaden op MRA en op G-Ti.

Aan de moby zelf namen we ons late middagmaal en genoten we nog wat na. Rond 14u namen we afscheid van de vrienden en niet lang daarna kraamden we zelf ook op en reden we onder het tikken van de regen huiswaarts.

Klik op deze link om het fotoalbum te bekijken.



Groetjes
Patrick & Carla

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie