Herbst am Niederrhein 2016

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 329
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Herbst am Niederrhein 2016

Bericht door Patrick & Carla »

Afbeelding

Donderdag 10 november '16

Dit weekend hebben we er een extra verlengd weekend van gemaakt, buiten de 11ste hebben we ook op 14 en 15 november een dagje verlof, dus zijn we met de moby weg.
1 probleempje echter, de vrouw moet op de 11de wel werken dus rijden we met de moby eerst nog naar Bertem waar we ons op de camperplaats installeren.
In de plaatselijke frituur halen we ons avondeten en we brengen de rest van de avond door voor de buis.

Vrijdag 11 november '16

De vrouw moet pas om 13u beginnen te werken dus dat betekend uitslapen en na het ontbijt eens even in het dorpje rondsnuisteren.

Afbeelding

Na het middageten gaat de vrouw werken en ik ga voor een fikse wandeling van +/- 11km.
Ik wandel via een heuvelrug naar Leefdaal en daar volg ik verschillende voetwegen via het riviertje de voer die me terug naar Bertem leiden.

Afbeelding

Tegen dat de schemering begon in te zetten was ik terug aan de moby, een leuke wandeling over goed begaanbare paden en stille wegen. Er is hier trouwens een heel wandelknooppunten systeem waar je kan van gebruik maken. De wandeling die ik deed kan je op G-Ti downloaden voor je outdoor-gps.
De rest van de avond was het wat muziek luisteren en lezen tot de vrouw gedaan had met werken en rond 20.30u waren we weg naar de Niederrhein in Duitsland, meer bepaald het stadje Brüggen waar we ons op de stelplaats achter de aldi installeerde.
Na installatie was het wat relaxen en het duurde dan ook niet lang voor we ons bedje introkken.

Zaterdag 12 november '16

In de morgen gingen we met vrienden die hier ook verzeild geraakt waren het dorpje verkennen.

Afbeelding

In Brüggen hebben ze tegenwoordig ook een uitbating van de pannekoekenbakker waar ze meer dan 250 verschillende soorten pannekoeken verkopen, dus hier gingen we met zen allen van profiteren en het is zeker een aanrader.
Na de middag gingen we met zijn allen voor een wandeling naar en rond de Bornersee.

Afbeelding

Op G-Ti kan je de gps-track downloaden van de wandeling.
's Avonds deden we het rustig aan en dronken we nog gezellig eentje samen voor ieder zich terug trok om te gaan slapen.

Zondag 13 november '16

In de voormiddag deden we het rustig aan, daarvoor hadden we ook verlof en nadat we afscheid hadden genomen van de vrienden reden we door naar Wesel aan de Rhein waar we tegen het middaguur aankwamen en ons op de camperplaats settelde.
Na ons middageten gingen we voor een wandeling van bijna 10km rond de Auesee.

Afbeelding

Het werd een grijze en donkere wandeling maar we hielden het droog en dat was het belangrijkste.
De gps-track kan je op G-Ti downloaden. We namen in de plaatselijke biergarten nog een natje en een droogje voor we terug naar de moby gingen. Toen we daar waren gingen de hemelsluizen open voor de rest van de avond en we genoten dus nog van de warmte binnen tot we gingen slapen.

Maandag 14 november '16

Na het ontbijt gingen we het stadje verkennen, maar eerst nog genieten van de uitzichten op de Rhein en de oude spoorweg.

Afbeelding

Wesel was vroeger de belangrijkste hanzestad tussen Keulen en Amsterdam en is heden ten dage nog steeds een leuk winkelstadje met een paar mooie gerenoveerde gebouwen, zoals het stadhuis, de willibrordi-dom en de berliner-tor.

Afbeelding

De stad Wesel wordt soms geassocieerd met het echo-grapje "Wie is de burgemeester van Wezel? - Ezel", dat ook in het Duits bestaat "Wie heißt der Bürgermeister von Wesel ?". De stad heeft hierop ingespeeld door overal in de stad beelden van de "Esel von Wesel" te plaatsen, vaak in exotische kleuren geschilderd. De echospreuk werd in de 19e eeuw geroepen vanaf schepen op de Rijn bij het passeren van de rots Loreley met zijn heldere echo, en had betrekking op de naast de Loreley gelegen stad Oberwesel, die ook Wesel werd genoemd.

Afbeelding Afbeelding

In de late namiddag waren we terug van het stadje, het was er leuk vertoeven en kuieren.

Dinsdag 15 november '16

We stonden vandaag op met een miezerig en guur weertje en het zou de hele dag ophouden. Dus de wandelplannen werden voor vandaag opgeborgen.
Dus na een rustige morgen reden we huiswaarts maar we stopten nog eerst aan de outlet van Roermond om wat te (window)shoppen.
Hierna was het rechtstreeks huiswaarts en zat onze midweek herfstvakantie er jammer genoeg weer op.

Klik hier voor het overzicht van onze grote trips
Plaats reactie