Tussen kasteel en abdij 27-30/11/'20

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Tussen kasteel en abdij 27-30/11/'20

Bericht door Patrick & Carla »

vrijdag 27 november '20

We konden er dit weekend nog eens op uit trekken, we mochten nog steeds buiten met de camper en dan doen we dat ook.
We kozen deze keer om terug naar Limburg te trekken, er is daar namelijk een pop-up camperplaats aan het kokima eventkasteel. Omdat hun sector zwaar getroffen is door de lockdowns omwille van covid, hebben ze dus tijdelijk deze camperplaats tot de grond gestampt om toch enige verdienste te hebben. Het is een plaats aan een mooi kasteel naast een natuurgebied dus dat moesten we eens gaan testen.

Afbeelding

Tegen 18u waren we geïnstalleerd en stonden de kookpotten op het vuur te pruttelen en na ons eten maken we het ons gemakkelijk in de moby. De omgeving verkennen dat is iets voor morgen.

zaterdag 28 november '20

Uitslapen en wakker worden met vogelgezang, zalig. De geur van koffie trekt al snel door de moby terwijl de croissants bruin bakken.
In de voormiddag trek ik eventjes naar het piepkleine centrum dat op nog geen 800m afstand ligt om wat boodschappen in de okay te doen.
Het is fris buiten maar het zonnetje schijnt, ideaal dus voor een winterwandeling. De vrouw blijft in de moby om te rusten na een hele zware werkweek in de zorg. Ik trek mijn wandelschoenen aan en ga voor een verrassend mooie wandeling door het natuurgebied Eggertingen.

Afbeelding

De bomen hebben hun bladen verloren en de maretak tiert welig in de kale reuzen terwijl ik geniet van het wijdse landschap dat ik voorgeschoteld krijg. De gezonde lucht snuif ik met teugen op terwijl de stilte rondom mij mijn zintuigen streelt. Minder is meer, maar dat begrijpt niet iedereen.

Afbeelding

Rond drie uur ben ik terug van mijn 8km wandeling. Verrassend mooi hier en een aanrader, de gpx-track van de wandeling kan je trouwens downloaden op MRA en op G-Ti.
Aan de moby is het nog genieten van de directe omgeving tot het tijd is om naar binnen te trekken.

Afbeelding

Daar genieten we van de warmte van de truma tijdens de frisse avond en koude nacht.

zondag 29 november '20

Vandaag worden we wakker onder een grijze maar droge hemel, ze geven opklaringen voor de namiddag, we zijn benieuwd of het uitkomt. De 4° buiten die nemen we er bij, de winter staat nu éénmaal voor de deur.
Ons ontbijtje nemen we op onze duizenden gemakken tot ons en nog voor de middag verhuizen we naar Herkenrode om eens rond de abdij te wandelen.

Afbeelding

Een hele mooie omgeving hier en nu de zon er terug doorgekomen is kunnen we genieten van een frisse neus. De site is vrij groot en er is geen massa aanwezig, zodoende kun je mooie plaatjes schieten zonder volk op.
We doen een wandeling hier van net geen 3km om alles langs buiten te bezichtigen, de rest is momenteel verplicht gesloten wegens covid maar op hun site staat dat ze vanaf 1 december terug openen onder voorwaarden.

Afbeelding

In de camper drinken we nog iets en rond 15u begint er toch wel echt veel volk toe te stromen. Te veel naar onze goesting en we bekijken dan waar we gaan slapen deze avond. Hier blijven we niet staan, de autosnelweg loopt vlak langs de site en morgen is het maandag en dus meer rijgeluid.
Gaan we naar Schulensmeer of naar Bolderberg aan de bovy ? Dat is de hamvraag.
We vrezen dat er teveel volk aan het Schulensmeer gaat zijn en we daar de camper nog niet kwijt gaan geraken dus verkiezen we naar de bovy te rijden. Daar is er echter ook teveel volk naar onze goesting en dus gaan we even op de grote parking van het circuit staan waar het veel rustiger is en we komen wel terug naar de bovy tegen etenstijd.
De reden waarom we hier niet blijven staan is omdat deze parking ook een sluipweg is en je aan de bovy rustiger kan slapen. Straks is daar toch plaats met hopen en eens ginder was het vooral genieten van de warmte binnen tot klaas vaak zijn intrede deed.

maandag 30 november '20

We staan vandaag op met ijskristallen aan de venster. De winter komt nu met rasse schreden naderbij. Een paar donkere en trieste maanden staan ons te wachten en dat ondanks de feestdagen in het vooruitzicht. Maar wel dankzij de maatregelen die genomen worden naargelang de rondgang van covid. Dat we maar snel weer in de lente zijn wanneer de natuur terug in bloei schiet, en hopelijk hebben we dan weer wat beter vooruitzicht op normale tijden. Maar ondertussen passen we ons aan en genieten we van elk moment dat we kunnen, in de mate van de mogelijkheden natuurlijk.
Eerst de traditionele koffie maken en ons ontbijt naar binnen spelen.
Lang blijven we hier niet hangen want tegen de middag zou het beginnen te regenen.
Het weekend was toch weer goed geweest en na de nodige service hier waren we voor de middag al weer richting thuis aan het rijden.
Morgen begint de laatste maand van het jaar en in de beste omstandigheden kunnen we toch nog twee keer weg voor de intrede van 2021.we zitten wel hoe het verloopt, maar als we kunnen dan is het een GO.
Het fotoalbum van dit weekend kan u bekijken door hier te klikken



Groetjes
Patrick & Carla

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie