Vrijdag 31 augustus
Route :Lubbeek-Tienen-Jodoigne-Namen-Bastogne-Arlon
Afstand :181km
Na het werk was het zover.
Onze grote congé was aangebroken en weg waren we.
De plannen zijn de vogezen, de Savoie en de Vercors aan te doen maar we zien wel naargelang de weerkaarten want deze zijn momenteel nog wisselvallig en het kan alle kanten uit.
Als eerste overnachtingsplaats kozen we Arlon uit, aan de camperplaats aan de brandweerkazerne.
Zeer makkelijke plaats voor de uittocht.
Eénmaal aangekomen keken we na installatie nog wat tv voor we gingen slapen.
Zaterdag 1 september
Route : Arlon - (E25) Luxemburg stad - (E25/A31) Thionville - (A31/A33) Nancy - (A33/N59) ST.Die des Vosges - (D415) Colmar - (D83) Eguisheim
Afstand : 294km
Na het ontbijt vertrokken we richting Elzas, we hadden een hele trek voor de boeg.
De rit verliep vlot zonder wegenwerken of files.
In Eguisheim gingen we op de camping "les trois chateau" waar we met vrienden hadden afgesproken die onderweg naar Italië waren.
Eguisheim is een perfecte uitvalsbasis die op de rand ligt van het natuurpark van de grand ballons vosges.
Het natuurpark ligt deels in het departement Vosges en deels in de Elzas namelijk het departement Haut-rhin.
Na installatie kwam ik tot ontdekking dat ik de fotocamera's thuis was vergeten. DOM DOM DOM hoe kon ik toch zo stom zijn.
Gelukkig kon ik voor het bezoek aan Eguisheim de camera van de vrienden lenen, de sd-kaartjes wisselden tijdens het bezoek dan ook regelmatig en ondertussen keek ik uit om een kodakse ter plaatse te kopen.
Eguisheim was een zeer mooi dorpje dat zo uit de middeleeuwen geplukt was.
We wandelde eerst langs de remparts om daarna naar het centrum af te zakken.
De kerk in het midden van de stad was meer dan de moeite waard, echt schoon was het hier.
Na het bezoekje van het stadje ging het terug naar de camping.
Ik had helaas geen digitale camera gevonden, dus de motor uit de remork en richting Colmar waar ik in de leclerq het nodige vond.
Een Nikon L810 werd dus aan de collectie toegevoegd en we konden dus zonder zorgen toch onze vakantie vastleggen op de gevoelige plaat.
's Avonds gingen we lekker eten in het stadje waarna het langs de remparts dan terug ging naar de camping.
De avond werd afgesloten met een frisje bij de vrienden, en daarna werd er in de MH aan het verslag gewerkt.
Zondag 2 september
Route : Geen
Afstand : 0km
Na het ontbijt namen we afscheid van de vrienden die verder naar hun reisbestemming trokken.
Wij gingen de beentjes eens strekken en we gingen tussen de wijnstruiken naar het hoger gelegen dorpje wandelen.
We klommen al zeer snel tussen de wijnranken omhoog en telkens we ons omdraaide zagen we een mooie vlakte.
Wat jammer van de wolken want anders kon je tot aan het zwarte woud zien ( waarvan de contouren wel zichtbaar waren )
Boven in het kleine dorpje keken we even rond en ook hier waren een aantal vakwerkhuizen, veel bloempjes en een kerk.
Hierna ging het terug naar beneden en liepen we Eguisheim binnen waar we van een plaatselijk concertje konden genieten. We gingen ondertussen ook eens de kerk binnen.
Hierna nog een baget kopen en dan was het richting de MH.
Klik op G-Ti om de Gps-track te downloaden.
Na het eten werd de motor uitgehaald en reden we naar Colmar.
Het was zondag dus veel rustiger en zodoende konden we beter van de omgeving genieten.
La petite venise was de moeite.
De vele vakwerkhuizen waren weer de moeite en ze hadden er ook een aantal kerken en een kathedraal.
Het was een gezellige namiddag en nadat we de halve stad hadden doorgekuierd ging het terug naar de MH waar we het de rest van de avond rustig aan deden.
Maandag 3 september
Route : Geen
Afstand : 0km
Na het ontbijt werd de motor uitgehaald, we gingen een aantal beaux villages bezoeken.
Het werd een overdosis aan vakwerkhuizen en bloemenpracht die we vandaag te verwerken kregen.
Een triage van de foto's is nodig want vandaag werden er zo maar even 450 foto's getrokken.
Dus van elke stad laat ik jullie maar een paar foto's zien om jullie van een overdosis te sparen.
Het eerste stadje dat aangedaan werd is Riquewihr.
Op nog geen 1,5km lag Ribbeauvillé.
Het dorpje Kayersberg werd ook aangedaan.
Na het bezoek kwam het laatste dorpje van de dag aan de beurt, namelijk Türckheim.
Buiten de mooie vakwerkhuizen en gebouwen zijn deze dorpen ook een ville fleuri en vind je er dus een overvloed aan bloemenpracht.
De dorpjes werden aan elkaar geregen door mooie wegen over de heuvels met prachtige zichten.
Hierna ging het terug naar de camping.
Het was weer een fijn dagje met veel moois. We deden de verplaatsing met de motor en sommige stukken zijn geen aanrader voor de MH.
Maar mits een aangepaste route kan je elk dorpje bezoeken, er is plaats voor de MH maar het is steeds drukbezocht dus moet je geluk hebben voor een plaatsje te vinden om te staan.
De gps-track kun je op G-Ti downloaden.
De rest van de avond deden we het rustig aan.
Dinsdag 4 september
Route : geen
Afstand : 0km
Vandaag stond er een motortocht op het programma over de route des crêtes langs verschillende valleien en cols.
Na het ontbijt werd de motor van stal gehaald en waren we weg.
We reden eerst richting Türckheim en van daar begon het plezier al.
De ene bocht na de andere, een waar festijn waar je de zijkanten van de bandjes mooi bol kon rijden.
Dit schitterend voorgerecht bracht ons via de col du bonhomme naar de route des crêtes.
Na een lekkere koffie bracht de route ons via de slucht en de col du calvaire naar Hohneck waar je een prachtig zicht op de streek kreeg.
Ondanks het zonnige weer kon men jammer genoeg niet ver kijken, het was eigenlijk mistig in de verte en dat vonden we natuurlijk spijtig.
Maar we lieten het niet aan ons hart komen en genoten.
Nu ging het richting le grand ballon.
Onderweg stopte we af en toe eens om een kiekje te trekken.
Op de grand ballon deden we een pitstop en aten we iets.
Daarna keken we eens rond en genoten we van de (mistige) uitzichten.
Hierna reden we verder en langs de andere kant had je nog een mooier uitzicht op de top zelf en op de schitterende weg die je voorgeschoteld kreeg.
Voor we het wisten waren we beneden en aan het einde van de route des crêtes.
Na een paar gewone stukken reden we wederom door een paar prachtige valleien en over kleinere cols.
Het was wederom een waar festijn om hier te bollen met de motor.
Voor we het goed en wel wisten waren we terug aan de moby.
Klik op G-Ti om de gps-track/route te downloaden.
De route des crêtes kan je ook zonder probleem met de MH doen, zelfs de kleinere flanken en cols zullen zonder probleem lukken.
Maar bereid je maar voor op veel bochten, en dan bedoel ik ook veel. Hierdoor zal het wel een pak trager gaan dan met de motor.
De rest van de avond deden we rustig aan en maakte we al een aantal zaken klaar voor vertrek.
We genoten nog van een lekker etentje in Eguisheim by evening.
Hierna keken we in de moby nog wat tv voor we gingen slapen.
Woensdag 5 september
Route : Eguisheim - (D83) Belfort -(E60)Oprit 14 tot 6.1 naar Montparlier - (D437) Pontarlier - (D130/D471) Champagnole - (N5) Les Rousses - (D1005/D936) Mijoux
Afstand : 289km
Vandaag stond de verplaatsing naar de Savoie op het programma, namelijk naar Vallières.
Na het ontbijt maakte we alles klaar en waren we weg.
Onderweg stopten we ook nog voor de nodige boodschappen en te tanken.
Af en toe eens een stop als pauze en ook om van de omgeving te genieten.
We reden door de Doubs en de Jura en eigenlijk kon je hier elke km wel stoppen voor een foto te nemen, het is hier juist een schilderij waar je doorrijd.
Minder bekend voor de overgrote meerderheid van de Belgen maar eigenlijk wel een aparte vakantie waard.
De ideetjes stapelde zich onderweg op om er toch eens een voorbereiding over te maken om er in de toekomst in rond te toeren.
Onderweg in St. Hippolyte waren we ei zo na getuige van een ongeval met een motard.
Deze was met hoge snelheid rechtdoor gegaan in een haarspeldbocht.
Eigenlijk zijn eigen fout, maar toch weer even iets om er bij stil te staan hoe fragiel het leven eigenlijk is.
Hopelijk overleeft hij het, want het zag er ernstig uit.
En zo kwamen we uit in Mijoux op de col de Faucille. Hier dachten we te blijven slapen op de parking want onze zin om verder te trekken was op.
We wandelde hier eerst wat rond.
De top zat in een wolk en er was wind en koude, hierdoor besloten we wat meer naar beneden te trekken en gingen we op de camperplaats staan van het gehuchtje Mijoux zelf.
Na het eten gingen we eens rondkijken, en het gehuchtje is zeer doods buiten seizoen.
Het gehuchtje zelf stelde niet veel voor, maar overal op de huizen waren wel mooie schilderijen getekend.
Hierna trokken we ons terug in de moby en keken we nog wat tv alvorens te gaan slapen.
Donderdag 6 september
Route : Mijoux - (D991) Bellegarde sur Valserine - (D1508/D910) Vallières
Afstand : 69km
Na het ontbijt reden we verder naar Vallières waar we ons op de camping installeerde.
Eerst was het wat relaxen en tegen 14u reden we met de motor naar Annecy om er een bezoekje te brengen.
Het meer zelf was mooi en de bergen op de achtergrond gaf het iets mysterieus. Jammer genoeg was de lucht ondanks de zon niet zuiver van beeld.
De winkels en restokes langs de kanaaltjes hadden inderdaad iets Venitiaans. Ze noemen het trouwens ook het Venetië van de Savoie.
Het was wel mooi om eens te zien. De rest van de stad was zoals elke andere grote stad met dezelfde boetieks en winkels.
Na dat we wat hadden rond gekuierd reden we terug naar de camping.
De rest van de avond was het relax
Vrijdag 7 september
Route : geen
Afstand : 0km
Na het ontbijt maakte we alles klaar en iets na 10u waren we weg voor een mooi motortochtje door het massief des Bauges.
Eerst reden we langs leuke wegjes naar de flanken van de montagne du Semnoz.
De weg naar boven was een zalig stuk met (zeer) veel bochten. Kwijl verzekerd bij iedere motard.
De omgeving was schitterend.
Boven kwamen we op de Crêt de Châtillon.
We dronken er een koffietje en genoten van de zon en het uitzicht boven de wolken.
Via de Col de Leschaux ging het terug naar beneden.
Hierna ging het naar de Pont de l'Abime.
Wegens wegenwerken ging het hierna via kleinere ( maar daarvoor geen lelijke ) wegen naar het Lac du Bourget.
Aan de Lac was het zalig vertoeven.
Via de boord van de lac reden we naar de Col de Sapenay die naar de Mont Clergeon leid.
De Col was een smalle en bochtige weg naar boven. Boven op de berg waren het kleine maar zalige baantjes in wederom een schilderachtig landschap.
De baantjes brachten ons tot in Rumilly waar we nog snel enkele boodschappen deden bij de intermarche.
Vanaf hier was het nog een boogscheut naar de camping waar de rest van de namiddag van de zon genoten en van een lekkere bbq.
Klik op G-Ti om de gps-route/log van de motorrit te downloaden.
Verschillende stukken zijn geen aanrader voor de MH, dus opgepast als je deze met de moby wil narijden.
Zaterdag 8 september
Route : Geen
Afstand : 0km
Na het ontbijt deden we het rustig aan, we deden wat klusjes en tegen 11u gingen we de benen wat strekken.
Niks speciaal daarvoor was het veel te warm, we gingen gewoon eens de straten rond de camping verkennen.
De natuur was er mooi. Toen we terug waren doken we na het eten het zwembad in voor een uurtje.
Tegen 14u waren we weg met de motor.
Normaal gezien hadden we langs de Val du Fier gereden maar die was afgesloten wegens werken (ze kennen er dit jaar iets van, van die wegenwerken)
Maar de omleiding was ook zeer mooi met veel plezante bochtjes.
In Seyssel hielden we een stop om eens rond te kijken. Het stadje zelf was niet speciaal, maar de brug en de ligging aan de Rhône was wel de moeite.
Na de stop begonnen we aan de Col de la Biche, het was een hobbelige weg naar boven.
Boven op de plateau was het heel mooi, je moest er wel uitkijken voor de dieren die zo over de weg kunnen.
Ook voorzichtigheid op de baan was geboden door de kleine steentjes en de koeievlaaien waarop je zeker kon uitschuiven.
Toen we langs de andere zijden beneden waren reden we langs mooie baantjes naar het hoofdvogel van de dag, namelijk de grande colombier.
Langs de steile maar fijne col du colombier ging het naar omhoog.
De natuur veranderde naarmate we stegen, je wist eigenlijk niet waar eerst kijken.
Boven op de Col kregen we een geweldig uitzicht, We wandelde er een beetje rond en genoten van het zachte weer en het zicht.
Nu ging het langs de andere zijde terug naar beneden. Hier was het soms wel uitkijken door vallend gesteente dat op de grond lag en voor de ontelbare blinde bochten waar je bij sommige vlak tegen de diepte afreed zonder dat er een afspanning was. Ook de namen van de koereurs van de Ronde van Frankrijk stonden nog te pronken op de grond.
Nu ging het via een paar gewone wegen naar de laatste berg van de dag, namelijk de Mont du Clergeon.
Via veel kort op elkaar volgende haarspeldbochten ging het naar boven.
Langs de andere zijde had je veel meer uitzichten, en we werden weer getrakteerd op fijne baantjes.
Via Rumilly reden we terug naar de camping. Het was weer een mooie rit.
De Gps-track/route kan je op G-Ti downloaden.
De rest van de avond deden we het rustig aan.
Zondag 9 September
Route : Vallières - (D910/D1201) Aix les Bains - (D1201) Chambery - (D1006) Les Echelles - (D520/D529a) Voreppe - (D1075) St. Egreve - (D531) Villard de Lans
Afstand : 122km
Vandaag deden we het rustig aan. Een kleine verplaatsing naar het regionaal natuurpark Vercors dat deels gelegen is in het departement Istre en deels in het departement Drôme.
Onderweg tanken we nog en vullen we de koelkast nog bij.
In Villard-de-Lans zette we ons op de stelplaats.
Het weer was zalig buiten en de omgeving prachtig, het was dus wat platte rust al genietend van de natuur rondom ons.
In de namiddag gingen we even het stadje bezoeken en vele winkels waren hier dus op zondag open. Het was er zalig vertoeven.
Er was ook op regelmatige plaatsen drinkwater aanwezig in de stad en ik kan zeggen dat het van uitstekende kwaliteit is.
Natuurlijk moest er nog een lekker ijsje verorberd worden voor we terug naar de moby gingen.
De rest van de avond bleven we aan de moby.
Maandag 10 September
Route : Geen
Afstand : 0km
Na het ontbijt maakte we ons klaar voor een motortocht door de Vercors.
De rit begon langs de belvédère van Valchevrière, een deel hier van ging langs een zeer smalle en bochtige weg.
Onderweg was er ook een mooi uitzichtspunt.
Na de Valchevrière reden we over een plateau die ook de moeite was.
In La-Chapelle-en-Vercors hielden we halt voor een koffie. Het was een zeer klein maar fijn dorpje.
Hierna bood er zich één van de kleinere cols aan, namelijk de Col de Proncel met bredere en overzichtelijke bochten. Het uitzicht was super.
De soes was in zijn element, de v-twin brulde en de pk’s werden aangesproken.
Zalig rijden was het op en af de Col de Lachau.
Al gauw waren we aan de Col de la Machine en hier bood kwestie natuur zich een superstuk aan.
Namelijk de Combe Laval.
Snel rijden over dit stuk was niet aan te raden met zijn onoverzichtelijke en smalle bochten. We stopte er om rond te kuieren.
Het zicht was er fenomenaal, wat een natuurpracht kregen we hier voorgeschoteld.
Na van dit prachtig stuk natuur te hebben genoten reden we de rest van de Col de la Machine af.
We reden een klein stukje langs de flanken en de kleinere Col de la Croix en de Col pionnier brachten ons terug naar boven, we reden hier door het fôret de Lente.
De Col de la Bataille bracht ons terug naar beneden.
Ook hier waren de uitzichten weer om u tegen te zeggen.
Eigenlijk kon je tijdens deze rit na elke bocht stoppen om foto’s te trekken, zo een pracht werd hier aangeboden.
Gelukkig deed de camera op de SV zijn werk, want anders geraakte we op een week niet rond.
Een lichte afdaling bracht ons helemaal tot in St.-Jean-en-Royans.
Hier stopte we nog eens op een terrasje.
Het was meer een gehucht dan een dorp, en de doodse stilte van het buitenseizoen zorgde ervoor dat je er een speld kon horen vallen.
Af en toe denderde er een bende motards door het gehucht, maar het geluid ebde er al even snel weg als het kwam.
Wij reden ondertussen verder en al gauw waren we aan de Gorges de la Bourne.
Eigenlijk een mooie gorges maar wij waren al zo verwend geweest dat we het al als normaal aanzagen. Erg he.
Het laatste stuk was afgezet door werken en alhoewel we niet ver meer van Villard-de-Lans zaten moesten we zo een dikke 20km rond rijden om terug op onze startplaats te geraken.
Dat heb je in zo een groot gebied met in vergelijking zo weinig wegen.
Een kleine omleiding bracht ons terug richting de Belvédère du Valchevrière.
De met momenten smalle weg bracht ons terug naar de MH waar we vol op konden nagenieten van al het gene wat ons vandaag gepresenteerd werd.
De GPS-track/route kan je op G-Ti downloaden.
De route kan ook deels gedaan worden met de MH.
Echter zou ik de Valchevrière, de Combe Laval en de Gorges de la Bourne vermijden. (zeker in het hoogseizoen en de weekeinds geeft dit problemen)
Buiten seizoen zou het nog te doen zijn, maar de uitstekende rotsen maakt het gevaarlijk voor de alkoofrijders en op gegeven momenten word het echt wel smal en dat is niet evident bij tegenliggers.
We moesten zelfs met de SV in een inham gaan staan in de gorges de la bourne om het kleine vrachtwagentje van de gemeente door te laten.
Je kon daar zelfs niet met de motor passeren als de tegenligger niet breder was dan een lichte bestelwagen.
‘s Avonds gingen we in de stad nog lekker eten.
Hierna kuierde we terug naar de moby.
In de moby keken we nog een filmpje alvorens we gingen slapen.
Dinsdag 11 September
Route : geen
Afstand : 0km
In de voormiddag deden we het vandaag rustig aan. Het was vooral genieten van de zon en gewoon wat relax bezig zijn.
Na het middageten gingen we voor een fikse wandeling naar het balcon de Villard.
Het ging met momenten pittig naar omhoog maar we kregen mooie uitzichten voor onze moeite.
Van op de balcon waren we direct op les glovettes. Beidde zijn skistations en er staan buiten de telecabines (buiten seizoen enkel in werking tijdens het weekend) enorme hotels om de massa aan wintersporters te ontvangen.
In de plaatselijke bar dronken we iets en daarna waren we verder.
Op het plateaugedeelte had je een mooi uitzicht.
Hierna werd de afdaling ingezet.
Op sommige stukken ging het zeer steil naar beneden en we moesten oppassen dat we niet uitgleden op de ondergrond die bestond uit kleine steentjes.
Al snel waren we terug beneden en namen we een rustpauze om van de inspanning te bekomen in dit bergachtig gebied.
De Gps-track van deze wandeling kan je op G-Ti downloaden.
‘s Avonds gingen we in de stad eten en daarna genoten we nog wat van de tv in de moby alvorens we gingen slapen.
Woensdag 12 september
Route : Villard de Lans - (D531/D1532/D3/D1075) Voiron - (D1075) Bourg en Bresse - (D1083) Lons le Saunier - (D1083/N83) Poligny - (N83) Arbois - (D107) Mesnay
Afstand : 265km
Na het ontbijt wilden we eerst nog naar de markt gaan, maar de overvloedige regen strooide roet in het eten. Sinds gisterenavond laat was het weer compleet omgeslagen.
We reden dan maar door, maar eerst gingen we nog lozen in Lans-en-Vercors op de stelplaats want in Villard-de-Lans had je geen servicemogelijkheden.
Het bleef maar regenen en de bedoeling was van in Poncin te gaan staan om daar te wandelen maar ook die plannen werden in de koelkast gestoken. We reden dan maar verder door.
Elke extra km die we vandaag deden moest morgen niet meer gebeuren.
In de namiddag hield het op met regenen.
We reden tot in Mesnay waar we aan het kartonmuseum op de camperplaats gingen staan.
Na installatie gingen we het dorpje verkennen.
Veel was er niet te zien in het gehuchtje maar de natuur was er wel mooi en volgens de wandelpijlen die we tegenkwamen was er toch wat activiteit mogelijk.
Ook het infopaneel gaf wat bezienswaardigheden in de buurt aan.
Wie weet als het morgen droog was zouden we wel eens tot in Arbois wandelen, we zien morgen wel.
De rest van de avond keken we in de moby wat tv terwijl de regen weer op het dak kletste.
Donderdag 13 September
Route : Mesnay - (D107) Arbois - (N83) Besançon - (N57) Epinal/Nancy - (N57/ D157) Charmes
Afstand : 213km
Deze morgen sliepen we uit, het was reeds 9.30u voor we uit ons bed kwamen.
Een grijze maar drogere dag kondigde zich aan. De wandeling naar Arbois zouden we later wel eens doen, hier zullen we nog wel eens terecht komen richting het zuiden.
Na het ontbijt waren we verder richting Charmes waar we op de cp zouden gaan staan.
De kermis strooide echter roet in het eten, de camperplaats was bezet maar de stad had voorzien in een tijdelijke plaats.
Nadat we onze plaats hadden gevonden gingen we het stadje verkennen.
Het stadje zelf is een doodgewoon stadje zoals 1 uit de 1000.
Eigenlijk niets speciaal tenzij de ontelbare hondenuitwerpselen die je overal vind, we liepen dikwijls met de ogen naar beneden gericht om de obstakels te vermijden.
De stukjes aan het kanaal waren dan weer wel mooi.
We wandelde een stukje van het kanaal af tot aan het sas.
Voor de tijdelijke stelplaats moesten we de brug over en vanaf hier had je een mooi zicht over de moezel en het kanaal.
Nadat we terug waren deden we het aan de moby rustig aan, en we besloten de dag met een film uit de oude doos.
Namelijk La grande vadrouille van zaliger Louis de Funés, die blijf ik gewoon schitterend vinden.
Vrijdag 14 September
Route : Charmes - (N57) Nancy - (E21/E23/A31) Metz
Afstand : 104km
Na het ontbijt vertrokken we richting Metz.
We kwamen daar nog voor de middag aan en we installeerde ons daar op de muncipal.
Na het eten waren we weg naar het centrum.
Metz ligt aan de Moezel en het was mooi vertoeven aan de boord van de rivier.
We bezochten er de kathedraal. Binnen is de kathedraal inmens, er was ook nog een crypte maar die was momenteel gesloten.
Van hieruit is het maar een stap naar de marche couvert.
We verwachtte ons aan allerhande boetieks maar niks was minder waar.
Je kon er van alles krijgen van eten en drinken, goede kwaliteit voor een degelijke prijs.
Er zijn ook shops a volonté en er is voor elk wat wils te vinden.
De kerk van Garnison, kerk Ste Ségolène en de Temple neuf zijn nog enkele godsdienstige gebouwen dat je tegenkomt. We kwamen tijdens onze wandeling ook het theater, het paleis van de gouverneur en de porte Serpenoise tegen.
Een paar leuke pleinen zoals de place d’armes, place st.jacques en place de la republique mogen niet op de wandeling ontbreken en het nodige groen is te vinden op de Esplanade.
En niet ver daar vandaan ligt de chapelle des templiers en de kerk st.pierre-aux-Nonnains.
Niet te vermelden dat we een fikse wandeling hadden gemaakt tegen dat we ‘s avonds terug waren.
Klik op G-Ti om de wandeling te downloaden.
We komen hier zeker nog eens terug want er is in deze gezellige stad nog veel te ontdekken.
Je komt zeker op 1 dag niet rond.
De rest van de avond was het relax in de moby, wel kon er nog een foto af van de kerk de Garnison by night.
Zaterdag 15 September
Route : Metz - (A31/E25) Luxembourg - (E25) Namur - Eghezee - Joidogne - Tienen - Lubbeek
Afstand : 268km
Na het ontbijt ruimde we alles op en weg waren we, we hadden nog een stuk te rijden.
De vakantie was om en zonder problemen geraakte we thuis waar we nog een beetje werk hadden om te settelen en alles in orde te brengen.
We hebben een beregoede vakantie gehad en nu konden de najaarsweekendjes terug beginnen.
Groetjes Patrick & Carla
Totale Afstand : 1800km
Klik op G-Ti om de gps-tracks/routes en de waypoints van de slaapplaatsen van deze vakantie te downloaden.
Klik hier voor het overzicht van onze grote trips
Vogezen, Savoie en Vercors 2012
-
- Beheerder
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49