Diepenbeek en Bilzen 17-19/1/'14 (Limburg)

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Diepenbeek en Bilzen 17-19/1/'14 (Limburg)

Bericht door Patrick & Carla »

Vrijdag 17 januari '14

De dag begon vandaag niet al te best.
Zeer slechte nacht achter de rug en opgestaan met zere benen, zere armen en zoals we hier zeggen met ne kop gelijk nen blusemmer.
En dan moest de werkdag nog beginnen.
Het werd op het werk alleen maar erger en rond 14u dan maar terug naar huis gegaan, daar wat dafalgans ingenomen en mijn bed ingedoken.
Daar ging ons MH-weekendje.

Rond 17u kwam het vrouwtje thuis en ook zei voelde zich wat belabberd, de slaap had me deugd gedaan en ik voelde me al een pak beter maar nog altijd niet goed.
Na het eten ( ik at niets want de eetlust ontbrak me ) besloten we toch maar met de MH te vertrekken.
Het was toch niet ver want we hadden afgesproken met vrienden in Diepenbeek op maar 49km van thuis.
Ze gaven droog en zonnig voor het weekend en we vonden het zonde om het toch niet te proberen, moest het morgen nog steeds slecht gaan dan waren we wel weer snel terug.
Rond 19.30u waren we in Diepenbeek waar we ons op de camperplaats installeerde.
Na installatie gingen we nog effe buurten bij de vrienden en tegen 22.15u staken we beidden reeds in onze alkoof om te ronken.

Zaterdag 18 januari '14

's morgens werden we in betere staat wakker dan we gaan slapen waren. Dat was goed nieuws.
De benen, armen en het hoofd waren beter. Maar nu waren er wel wat darmproblemen maar die details bespaar ik jullie.
Na het ontbijt gingen we eens naar het centrum kijken dat nog geen km verderop lag.
Klein maar fijn en redelijk wat cafeetjes voor zo een klein dorpje.
Er waren ook redelijk veel standbeelden aanwezig in het dorp en deze zijn wel eens de moeite om te bekijken.

Afbeelding

In één van de cafeetjes hielden we een pitstop, en voor diegene die graag eens een speciaal biertje lusten ze hebben er heel veel op de kaart staan.

Afbeelding

Hierna ging het terug naar de moby en al snel waren we klaar om ons de volle 10km te verkassen, namelijk naar Bilzen.
We gingen er op de camperplaats staan.
Aangekomen in Bilzen namen we ons middagmaal en tegen 13u gingen we eens rondkijken.
Allereerst ging het naar de uitkijktoren een beetje verder dat een geweldig zicht gaf over de streek, je kon er makkelijk 40km ver zien en van hieruit gingen we naar het naastgelegen parkje, wat ook eens mooi was om door te slenteren.

Afbeelding

Nadat we het parkje verkent hadden gingen we het stadje in.
Op de markt gingen we er eentje drinken, de maag was precies terug in orde en ik at er dan ook iets klein.
Want een voorzichtig zacht sandwichke 's morgens en een peer 's middags ( de avond er voor zelfs niks ) is voor iemand van mijn voorkomen geen doening.

Afbeelding

Terug aan de moby was het de rest van de avond rustig aan doen.
Buiten avondeten, ééntje drinken bij de vrienden en een filmpje in de moby deden we niet veel dood deze avond.

Zondag 19 januari '14

Na het ontbijt en de nodige service reden we een dikke 4km verder naar de landcommanderij van Aldenbiesen.
Het was al ettelijke jaren geleden dat we er geweest waren en we wilden dit nog eens zien.
De landcommanderij is een mooi staaltje architectuur en we genoten met volle teugen van zijn pracht.

Afbeelding

We bezochten er ook het kleine museumpje met zijn interactief digitaal gedeelte, waar je op een tafel op geprojecteerde handjes en vlinders moest tikken voor meer uitleg over de streek, landerijen en kastelen uit de buurt.
We wandelde naar de bovenpoort en genoten van de zon, we hadden een echt lentegevoel en dat voor half januari te zijn.
De winter bleef dit jaar serieus achterwege, en van ons moet ze ook niet meer komen.

Afbeelding

In de bovenpoort was er een drankgelegenheid en gelukkig waren we weer helemaal de oude geworden.
Dus we konden daar het weekeind in schoonheid afsluiten.

Afbeelding

Hierna gingen we terug naar de moby waar we nog iets aten, daarna namen we afscheid van de vrienden en waren we weg.
Ondanks het belabberde begin hebben we toch nog genoten van dit weekeindje.

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie