Oudenaarde 4-6/4/'14 (Ronde van vlaanderen)

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 331
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Oudenaarde 4-6/4/'14 (Ronde van vlaanderen)

Bericht door Patrick & Carla »

Vrijdag 4 april '14

Vandaag reden we tegen de avond naar Oudenaarde.
We hadden er ons ingeschreven voor een treffen voor de ronde van Vlaanderen.
We hadden dit gedaan via het forum van campersite.
Er was gezorgd voor een slaapplaats voor om en bij 25 moby's.
Eenmaal aangekomen dronken we nog iets samen voor we gingen slapen.

Zaterdag 5 april '14

Na het ontbijt was het verbroederen met de rest.
Ook kon ik mijn bestelde zomercover in ontvangst nemen die door de firma promo werd gemaakt. Dank hiervoor hij is mooi.

Afbeelding

Tegen 11u werden de motors klaargezet. We gingen met 2 motors en 2 scooters een ritje doen aan de waalse zijde om minder last te hebben van de wielertoeristen die de ronde rijden. We stopte een aantal keer om iets te eten en te drinken en voor de rest genoten we onderweg van de omgeving en de zon.

Afbeelding

Toen we bijna terug in Ronse waren reden we via de steenweg terug naar Oudenaarde om de fietsers te vermijden.
De gps track/route kan je op G-Ti downloaden van de motorrit.
Tegen 17.30u hadden we een kleine receptie en dit jaar genoten we er buiten van in de zon.
Tegen 19.00u gingen we naar de sporthal waar we genoten van een Breughelbuffet.

Afbeelding

Er werd gelachen en gegierd dat het niet meer normaal was. Iedereen had reuzelol.
Voor middernacht lag ik deze keer in mijn bed. Te vermoeid en dat in tegenstelling tot de vorige editie.

Zondag 6 april '14

Na het ontbijt gingen we te voet naar Oudenaarde.
We zagen er de start van de vrouwen.

Afbeelding

De straatanimatie tijdens de ronde is ook altijd eens leuk om te bekijken. De sfeer is altijd top tijdens dit evenement.
Na een pitstop wandelde we naar de steenweg in Leupegem waar de mannen doorkwamen.

Afbeelding

We zagen er ook de fanclub van Tom Boonen, deze was precies niet meer wat het ooit geweest was ;-)

Afbeelding

Hierna gingen we terug naar de moby om effe te breaken.
Sommige onder ons gingen nog naar de mannen kijken die op verschillende plaatsen rond om ons voorbij kwamen.
Andere die volgde de koers verder in de sporthal op een groot scherm waar we Cancellara drie belgen zagen aftroeven.

Afbeelding

Na de koers namen we afscheid en vertrokken we terug richting huiswaarts.
Het was weer meer dan de moeite geweest en we komen zeker nog eens terug.

Bedankt Ivo en Ingrid om dit te organiseren.

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie