Diez 4-9/6/'14 (Lahnvallei en Rheintaunus)

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 334
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Diez 4-9/6/'14 (Lahnvallei en Rheintaunus)

Bericht door Patrick & Carla »

Voorwoord

Het voorjaarsverlof.

Iets waar we als werkende mens altijd naar uitkijken. Tussen de week en 10dagen op trot met de moby.
Genieten van een langere periode weg en de voorbode dat het zomerverlof nadert.

Echter .....

Dit jaar lag het een beetje anders.
Iets meer dan een week voor ons verlof wordt het vrouwtje ziek. Geen eten ophouden, diarree, overgeven enz ....
Een vuil griep dachten we en dus naar de dokter. Een week er voor dan zal ze toch wel al terug goed herstellende geweest zijn voor we aan ons verlof begonnen.
Dat komt wel goed en alle plannen werden dus nog eens gecheckt.

Dagje Paffendorf
2 daagjes Soest
2 of 3 daagjes Bad-Sooden allendorf
3 daagjes Holzappel ( bezoek aan Limburg a/d Lahn en Diez )
En de laatste dag waarschijnlijk ergens halverwege Koblenz en Lubbeek, Dat liet ik aan de goesting van het moment over.

D-day naderde en het vrouwtje beterde geen gram. ( buiten een beschuit en witte boterham hield ze nog steeds niets op )
Geen nood we hebben nog een paar dagen voor vertrek.
Met Hemelvaart puurde ik er met de motorvrienden nog een ritje richting de Condroz uit.

Stoelgang staal van het vrouwtje was ondertussen ook reeds naar het labo. De zorgen werden groter en ze beterde maar niet.
Vanaf vrijdag had ik ook prijs. Diarree, spierpijn koorts, zweten daar lagen we dan met twee en ons verlof werd door onze neus geboord. Daar gingen mijn zuurverdiende verlofdagen die je als werkman bijeen spaart. Ziek, ik het bed en zij de zetel. pfffffffff

Maandag de resultaten van de stoelgang. Niets alles normaal, hoe kan dat ?
Ook de verpleegster was reeds langs geweest voor bloed te nemen om te laten onderzoeken, we moesten weten wat er aan de hand was.

Dinsdagmorgen werd onderstaande wakker in een zwembad, zo hard had ik gezweet. 3 dagen een wrak en plots beter, heel straf. Geen 100% maar het voelde toch als 90% aan.
Die van ons probeerde dinsdagavond nogmaals te eten en wonder boven wonder dit maal blijft het binnen.
Als het zo blijft dan gingen we toch nog proberen van weg te gaan en woensdagavond was het dan zo ver.

Woensdag 4 juni '14

Omdat we beiden nog niet voor de volle 100% in orde waren werd er gekozen om op een camping in Diez te gaan staan.
Moest er dan toch nog iets misgaan met onze gezondheid dan hadden we alle nodige faciliteiten en hulp in de nabijheid.
De hele trek in één keer rijden dat ging niet daar was ik nog niet goed genoeg voor gerecupereerd.
De neus voor de moby ging dan richting Inden waar we ons op de camperplaats aan de Indemann installeerde.

Na installatie, maakte het vrouwtje iets klein voor haar om te eten.
Mijn maag was niet in orde dus bleef het bij mij bij wat toastbrood. Hopelijk geen herval.
Ik ging buiten eens aan de Indemann kijken. Het was nog een half uurtje open en het was gratis, dus ik snel met de lift naar boven om van het uitzicht te genieten.
Het uitzicht op de industrie en de bruinkoolontginning was mooi. De streek zelf was ook mooi ondanks de aanwezige industrie.

Afbeelding

Bij valavond wordt de Indemann verlicht met ledjes. Jammer van de regen dus het was maar snel snel een foto of drie en terug binnen.
De rest werd bekeken achter het raam waar de regen tegen tikte.

Afbeelding

Ook had het vrouwtje ondertussen de resultaten van het bloedonderzoek.
Een hardnekkig virus en het minder werken van de nieren samen met vermoeidheid zou de oorzaak zijn volgens de arts.

Donderdag 5 juni '14

De goede trend zet voort, we voelen ons beidden weer een stukje beter en gezapig werd de rit verder gezet naar Diez een goede 170km moesten we nog doen.
Daar gingen we op de camping Oranienstein staan.
Na installatie was het platte rust.
Na de middag wandelde we eens tot in het stadje.
Allerlei kunstwerkjes vielen ons op en in het kleine stadje waren mooie vakwerkhuisjes te vinden.

Afbeelding

We bezochten er wat winkels en ik probeerde een ijsje (met dit weer moest ik toch proberen of mijn verslaving nog werkte)
In Diez is er ook een graafslot dat nu dienst doet als museum. Museumgangers zijn we niet maar het kasteel was toch alom tegenwoordig.

Afbeelding

Ook zou er een barokslot zijn van uit de tijd van Oranje. Wederom weer als museum opgericht en we lieten dit aan ons voorbij gaan.
We wandelde nog voorbij de Lahn alvorens we ons terug richting de camping begaven.

Afbeelding

Aan de moby was het voor die van ons platte rust. Aangezien het toch wel warm was wild ik eens zien of het me lukte om met de motor te rijden.
Ik stippelde een klein ritje uit van amper 35km langs zeer bochtige wegen.
Ik zou normaal gezien regelmatig eens gestopt hebben voor een foto maar dat is eigenlijk maar één keer gebeurd. De wegen hadden hier een nasmaak voor de motards, nog, nog, nog.
Voor ik het wist was ik terug en het kwijl hing aan de mondhoeken dat beloofd voor de komende dagen.
Je kan de gps-route/log op G-Ti downloaden.
De rest van de avond was het buiten genieten, eten en de luiaard uithangen.
Bij het donkeren koelde het heel hard af en dus keken we binnen nog wat tv voor we gingen slapen.

Vrijdag 6 juni '14

Buiten ontbijten in het zonnetje, het ging een warme dag worden dat voelde we.
In de voormiddag was het wat luieren.
Na het middageten waren we weg naar Limburg an der Lahn op 7km van Diez.
De motor werd aan het station geparkeerd en van hieruit ging het eerst door het moderne gedeelte, niet te zeggen dat het er zeer druk was.
In het Historisch centrum zijn zeer mooie vakwerkhuizen te vinden en ook verschillende beelden sieren de stad.

Afbeelding

We wandelde ook de heuvel op naar de indrukwekkende dom van Limburg. Hoe indrukwekkend deze ook langs de buitenkant was, de binnenkant was eerder naar de sobere kant, eenvoudig zelfs voor een dom.

Afbeelding

We genoten van de uitzichten op de heuvel voor we terug naar het stadje afdaalden.

Afbeelding

En natuurlijk kon een ijsje niet ontbreken.
Hierna gingen we terug naar de motor en reden we naar de moby.
Nog effe in de supermarkt stoppen en daarna enkel maar genieten van de zon en vitamine D opdoen.
's Avonds verse champignons met gebakken aardappelen en een stukje vlees.
Buiten de afwas, wat tv kijken buiten en iets drinken werd er niet veel meer dood gedaan.

Zaterdag 7 juni '14

Na het ontbijt waren we weg met de motor voor een rit door de Rheintaunus.
Een mooie en bochtige omgeving door een prachtig stuk natuur.

We ontdekten de mooie parel Idstein, kleiner maar fijner dan Limburg.
gezelligheid troef hier. We deden een zalig terrasje op de markt met voor mij een alcoholvrij biertje ( altijd als er met de motor wordt gereden ).

Afbeelding

Na iets te eten en te drinken gehad te hebben waren we weer weg, een mooi bochtenspektakel en een weergaloze natuur werd ons gepresenteerd.
In de Laukenmühle stopte we voor iets te drinken.
Veel te warm dus het motorpak gaat dan steevast uit.

Afbeelding

Nadat we van de stop genoten hadden waren we weer weg.
Een meesterstuk diende zich nu aan met overzichtelijke bochten en grandioze panorama's.
Voor we het wisten waren we weer terug aan de moby
Klik op G-Ti om de gps-route/log te downloaden.
De rest van de avond op onze luie krent gezeten en de pasta die we maakte smaakte ons des te beter.

Zondag 8 juni '14

We stonden weer op onder een zonnige en hemelsblauwe lucht, het beloofde een zeer warme dag te worden.
Gisteren hadden we 35° en voor vandaag ( zo zou blijken op het einde van de dag ) was er een top van 37°.
Dat was dus het totaal tegenovergestelde van bij ons waar het onweer, hagel en miserie troef was met de supercells die meer kapot maakte dan je lief was.
We hadden hier echt wel geluk.

Na het ontbijt besloten we de motor te nemen en zolang het nog doenbaar was gingen we voor een ritje door de rheintaunus.
Aan deze kant waren de uitzichten het meest fenomenaal en de baantjes grandioos.

Afbeelding

Al snel waren we in St.Goarhausen aan de Rhein.
Eerst iets drinken in de schaduw op een terrasje want het was een verzingende hitte.
Daarna wandelde we even over de promenade en bekeken de bedrijvigheid op de Rhein en ook de Ruine aan de overkant in St.Goar was een mooi zicht.

Afbeelding

Hierna kropen we terug op de motor en reden een verkorte versie naar de moby.
Het was veel en veel te warm zelfs op de motor, gelukkig bracht de rijwind wat soelaas dus reden we een beetje sneller.
Klik op G-Ti om de gps-route/log te downloaden.
Terug aan de camping was het zelfs in de schaduw puffen.
Zelfs te lui om eten te maken waren we, dus gingen we 's avonds in het resto van de camping een goede flammenkuchen en schnitzel eten.
Eénmaal de zon boven ons hoofd weg genoten we buiten nog van een zwoele avond.

Maandag 9 juni '14

Na het ontbijt maakte we ons klaar om huiswaarts te keren.
De terugweg verliep vlot en zonder problemen.
Ondanks de slechte start hebben we van de dagen die we wel hadden toch kunnen genieten.
En ondertussen zijn we beiden terug in veel betere gezondheid.
We keken alweer uit naar ons volgende uitje binnen 14 dagen.

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie