Roermond City 12-14/11/'21

Patrick & Carla
Beheerder
Berichten: 330
Lid geworden op: 05 dec 2023, 19:49

Roermond City 12-14/11/'21

Bericht door Patrick & Carla »

Afbeelding
Roermond from above

Vrijdag 12 november '21

Van het verlengde weekend kunnen we helaas maar gedeeltelijk profiteren maar er zijn erger dingen in het leven natuurlijk.
We bekeken gisteren waar we naar toe zouden kunnen en blijkbaar zit het weer overal goed vol misschien dan maar ergens vrij gaan staan, daar moesten we nog even over tobben.
We hadden vrienden in Nieuwpoort zitten en in Roermond. De Belgische kust is uiteindelijk niet onze geliefkoosde plek en Nederland was ook al weer 2 jaar geleden dat we er waren.
We verkozen dan Roermond boven Nieuwpoort. Het was dichterbij en we konden er gelukkig nog een laatste plek vastkrijgen.
Uitslapen, ontbijten en weg zijn we naar de stad die aan de monding van de Roer en de Maas ligt. We gaan er aan de jachthaven van de Helenawerf staan.
Tegen de middag zijn we ter plaatste en breekt de zon hier door, daar moeten we nu van profiteren om wat leuke plaatjes te schieten van de omgeving.

Afbeelding

Na het middageten zijn we dan weg naar de stad voor wat sightseeing en wat (window)shoppen.
De drukte valt enorm mee, kijkje hier, kijkje daar, de vrouw scoort iets bij de superdry winkel en ik speel ergens met mijn kleine vogel.

Afbeelding

Die kleine vogel is natuurlijk mijn -250gr drone waar ik hier op verschillende plaatsen toch de mogelijkheid heb om te vliegen en dat doen we dus. Op de marktplaats iets drinken op de terugweg en nog een paar winkeltjes afgaan voor zaken die we nodig hebben en misschien hier goedkoper hebben maar we vinden niet direct iets.

Afbeelding

Eens terug aan de moby genieten we van de mooie zonsondergang om daarna het avondeten tot ons te nemen. Achteraf ga ik met de buren nog eens kijken naar de verlichting in de binnenstad terwijl de vrouw wat tv kijkt.

Afbeelding

Het heeft allemaal wel wat die verlichting in een zo goed als verlaten stad. Het is nog geen 19u en je kan de mensen op één hand tellen, we gaan weer rare tijden tegemoet. Een verse muntthee later zijn we alweer onderweg naar de moby waar ik mee aanschuif achter de buis met een goede science fiction op het menu.
Ons bedje kropen we in onder een licht intermezzo van regendruppels op het dak.

zaterdag 13 november '21

Vandaag staan we op onder een grijze hemel en lichte regenval. We ontbijten op ons gemak en rond 10u trekken we richting de designer outlet. We gaan eens kijken of we een paar zaken kunnen scoren die we nodig hebben.
We struinen er wat rond en vinden ons materiaal bij puma en wellensteyn. We zijn weer gesteld voor een hele tijd.

Afbeelding

Op tijd en stond een natje en tegen dat de drukte begon op te lopen keerden we terug naar het centrum. Daar deden we een breakje met kibbeling en een lekkerbek en we konden er weer tegen.

Afbeelding

Hierna nog even over de kleine markt en nog in een paar winkels rond snuisteren voor we langzaam terug naar de moby terug keren, maar eerst nog even genieten van een natje.
Rond 15u waren we terug aan de moby waar we even wat rust namen. Tegen 17u werden we dan in brasserie entrée verwacht waar we dan om 20u weer moesten vertrekken omdat de nieuwe korte lockdown van start was gegaan in Nederland waardoor de horeca om 20u dicht moest.
De pousse café namen we aan de moby.
De dag was weer gevlogen en ondanks het grijze weer was het weer een aangename dag geweest.

zondag 14 november '21

Uitslapen, ontbijten, buiten wat babbelen met de buren. Veel meer waren we vandaag niet van plan.
Eerst had ik nog gedacht om eens naar Thorn te gaan waar er een dronemeeting doorging van van de Nederlandse Droneclub Limburg. Maar door het grijze weer had ik besloten om niet te gaan en me af te melden. Bij dit soort weer maak je toch wel minder mooie opnames en er komen nog meetings.

Afbeelding

We vliegen dus hier wel onze geladen batterijen op en we eten nog rond de middag om daarna tegen 13u te vertrekken zoals het huishoudelijk reglement ons vraagt.
We nemen afscheid van de buren en rijden op een gezapig tempo huiswaarts.
Waar we de volgende zitting uitkomen bekijken we nog wel, we plannen niet echt veel op voorhand omdat je tegenwoordig in geen enkel land meer weet waarop, waaraan, waarom en wanneer. Zo gaat het nu al bijna 2jaar en we zijn het jammer genoeg al gewoon aan het worden maar het leuk vinden is iets anders.



Het fotoalbum kan je hier bekijken.

Klik hier voor het overzicht van de kleine trips
Plaats reactie